Assalamualikum...hye..4 d second time..
Tibe2,tgah wat syok scroll TL n FB,i suddenly realize something..FRIENDS...
Hmm...i dont know how to express everything.but what can i said is,sometimes we doesnt know someone until we really with them..
Ape aku mrepek pn xtahu..Tp i juz remember wut my mom have said,sometimes,u cant simply talk all about urself to a person call friend.even your really best friend.especially its about ur pride,ur dignity..its not because of what,if something happened between you n that person,dia tak kan teragak2 menceritakan all about you to others.*rite now i trbayang,someone say like"ko nak tau tak,sebenarnya,masa aku kawan dgn dia dulu,dia tu......* macam tu la cerita dia..kita perlu baik dengan orang..tapi jangan terlampau baik..except dia orang yang memang u pernah jatuh bangun sama2 kot.tapi i nak cakap pon tak boleh jugak.entahlah..sigh.
Rite now,my only friend,bestfriend,enemy,semuanya is MUHAMAD IRSHAD AMRAN.kawan jatuh,bangun,duduk,kawan gaduh.semua dia.He's that person that always be there for me.not 4 the sake of love only,but being the true friend..Alhamdulillah,i still got one :)
Somehow,people can simply juz judge others of what its looks like,the outside.they doesnt even know,why its happend,why must being like that,everyhtng.I've faced evrythng.n ecad always helps me to get through everything.
Kadang2,seriously i lost my respect to someone yg pada i baik or alim,what so ever.terpulang nak cakap i apa.tapi,i buat bersebab.n not all those kind of people.juz a few of them.kalau betul orang tu baik,why dia tak tegur dengan cara yang baik,mengajak dengan cara yang baik.why must perli,kutuk2 belakang.mengumpat tu bukan berdosa?i got a friend of mine,non muslim.told me,she's being scolded by those type of people because mereka kata,dia sebab one of their friend follow cara dia.sedangkan that girl yang follow tu,memang sebenarnya macam tu.i rasa malu jugak bila dia sebut,bukan agama u ajar ke,kalau kita nak megajak ke arah kebaikan,dengan cara yang elok ke..seriously i sentap bila i dengar.even lah i ni tak baik sangat kan..
Tapi im still glad to those my friends,yg masih ada dengan i even orang lain tak nak kawan dengan i.they know me better.same goes on him.dia yang ajar i macam2,sedarkan i yang hidup ni bukan mudah.sangat complicated..thankz to all those friends.im sorry 4 not being a really good friend.thankz a lot.to ecad,thankz 4 evrythng..4 being my good,best friend!
Till then,chiaow!
No comments:
Post a Comment